Magazinul de aplicații Google Play Store primește un nou look

de: Florin Cașotă
11 04. 2019

Magazinul de aplicații Google Play Store este următoarea aplicație care trece la noul material design, iar schimbarea este binevenită.

Gmail pentru Android s-a schimbat la față, la fel și Google Drive, iar următoarea aplicație a Google care trece la noul limbaj de design, Material Design, va fi magazinul de aplicații Google Play Store.

La fel ca și în cazul Drive, în Google Play Store se va implementa o bară în partea de jos a ecranului unde vei găsi categoriile de aplicații: Home, Games, Movies & TV și Books. Nu există un buton dedicat pentru muzică, însă există o scurtătură pentru a acesa muzica în meniul aplicației.

În partea de sus aplicației este o nouă bară de căutare, cu colțuri rotunjite și cu un efect de umbră pronunțat. De asemenea, în acea bară, atunci când te afli într-o anumită categorie, ți se sugerează să cauți aplicații sau jocuri, filme sau cărți.

Ce schimbări aduce noul design al Google Play Store

De asemenea, în bara de căutare avem și o iconiță cu un microfon ceea ce înseamnă că vei putea efectua căutări vocale și aici. Sub acest spațiu pentru căutări avem câteva butoane de meniuri precum: „For You”, „Top Charts” sau Editor’s Choice”.

Fontul Google Sans este folosit acum în aplicație, la fel ca și în cazul Gmail și Google Drive. Aplicațiile care nu sunt instalate primesc un buton mare verde care te îndeamnă să-l apeși.

În categoria „My Apps & Games” ai acum secțiuni dedicate pentru actualizări, poți vedea tote aplicații instalate, ce aplicații sunt în beta. În plus, există și o secțiune dedicată de permisiuni unde vei putea vedea exact la ce are acces aplicația instalată.

Per total, noul Google Play Store arată mai bine, iar estetica adoptată de Google este una care-mi place și aș vrea să vină mai repede pe toate aplicațiile Google.

Acest look pentru Play Store se află încă în dezvoltare, iar unele lucruri se vor schimba față de versiunea finală, care nu știm când va ajunge și la noi.